Facebook

Tractorpulling vrijdag afgelast

Met de huidige weersomstandigheden is na goed overleg binnen bestuur en functionarissen besloten de wedstrijd van vrijdag 24 mei af te lassen. Dit besluit is met een traan tot stand gekomen.

Deze beslissing is mede genomen doordat de weersverwachting voor zaterdag 25 mei gunstig is, hier willen we vol voor gaan en de baan hiervoor in goede conditie willen behouden.

Ondanks alles willen we er toch een feestje van maken, dus is de feesttent vanavond vanaf 19:00 tot 00:30 geopend met DJ Guus.

Voor diegenen die toegangskaarten en vrijkaarten hebben gekocht, wordt nog een passende oplossing gezocht. Vrijwilligers hebben door zich te melden bij de kassa gratis toegang.

Heeft u geen toegangskaarten dan zijn deze aan de ingang te koop voor €10,-

PS: de wedstrijd van zaterdag 25 mei gaat door.

 

Uitslagen 2024

Uitslagen 2024

De wedstrijd op vrijdag is helaas niet gereden i.v.m. het slechte weer. 

 

Zaterdag 25 mei

Unlimiteds competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

Argos Oil Whispering Giant

110.41

 

2

Inter-Techno Lambada

1.19

 

 

 

 Modifieds competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

Argos Oil Whispering Giant

93.35

95.70

2

Inter-Techno Lambada

98.04

 

90.09 

3

Komeco Simply Irresistible

96.14 

 

87.53

4

The Judge

95.21

 

80.88

5

Uncle Duck

93.17

   

6

MPM Seaside Affair

92.38

   

7

Black Cat

84.78

   

8

Alligator

77.78

   

9

Super Kasper

70.07

   

 

Light Modifieds competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

MPM Seaside Affair

101.57

 

2

Shackleton

96.85

 

 

3

Eurol Bandit

96.36

   

4

Russian Roulette XL

93.50

 

 

5

DeJongSpecial

91.53

   

6

Mad Max Stage 5 (B)

77.80

   

7

Helveg Rocket Science

70.95

   

8

IJsseldelta PoweRR

59.01

 

  

 

Two Wheel Drives competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

Sledge Hammer

96.16

 

2

Bad Habit

92.92

 

 

3

Back in Black

91.92

   

4

BK Power

90.61

 

 

5

Thunderstruck

81.88

   

6

Rattle and Hum 

DIS

   

 

Light Two Wheel Drives competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

Dutch Viper 

99.83

 92.76

2

Bimmendûr 

FP

 

92.43

3

Green Bullit

FP

 

90.65

4

Mien Masjien

FP

 

89.03 

5

Poison Ducky

90.29

   

 

Mini Unlimiteds competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

Vampire 

108.62

   

2

Bobcat Jr

105.21

   

3

Top Dog

105.10

   

4

Reborn Rascal

104.54

   

5

The Riddle

103.68

   

6

Screamin' Bobcat

103.65

   

7

Toplenzen Lambada

101.90

   

8

Exception 

90.81

   

9

Backdraft 

88.29

   

10

Ghost 

76.22

   

11

Dirty Herrie

71.35

   

12

Next Level (DE)

60.39

   

13

Let's Try

58.77

   

14

The Lion King

9.95

   

15

The Hind

3.98

   

 

Superstocks competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

Maximum Risk 

114.82

   

2

European Maid

108.91

   

3

Zeinstra Green Gangster Deere

106.64

   

4

Hurricane

104.89

   

5

Incredible Deere 2.0

102.80

   

6

Sømælk d'n Aerdvruter

102.02

   

7

Zeinstra Newborn Deere

101.70

   

8

Yellow Dream (D)

84.52

   

9

Trackpointer Blue Thunder 

76.47

   

10

Wildcat

63.28

   

11

Xtreme Deer

41.33

   

 

Limited Superstocks competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

Easy Rider

95.16

  95.84

2

Never Done (DK)

94.33

  94.60 

3

iessel diesel

90.96

  89.80 

4

Yellow Nightmare (D)

86.04

  88.96 

5

Destiny

90.39

  86.02 

6

Moving Mountains

85.93

  68.14 

7

Ruff Stuff

82.43

   

8

Silver Bullet

77.92

   

9

Cobra XL

47.39

   

10

Snoopy 

37.06

   

11

Dark side of the Moon 

0.20

   

 

Prostocks competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

Next Sensation

101.66

 

 96.94

2

Mud Patrol

106.06

 

95.06 

3

Runaway Deer

100.27

 

94.85 

4

Blue Hazard

99.72

 

90.90 

5

Extreme Temptation

99.67

   

6

Wickie Power

99.38

   

7

Dams Rooster

97.02

   

8

Appypower

96.73

   

9

Lady Green

96.13

   

10

Dieselross (B)

95.64

   

11

Bad Boy's Toy

0.01

   

 

Standaard Trucks XL competitie

Nr.

Naam machine

1e run 

2e run

Finale

1

Red Giant

FP

 

92.17

2

Dubbel Dutch

106.31

 

91.00

3

Betuwe Puller

104.89

 

89.37

4

Bramos Repair

106.42

 

87.09

5

Los Hermanos

101.10

   

6

Keep on Fighting

96.16

   

7

Iveco Eurostar

92.03

   

8

HortiPower

91.24

   

9

Black Fiber

DIS

   

 

Supersport 4,5 ton topniveau

Nr.

Tractor

Chauffeur

Woonplaats

1e run 

2e run

Finale

1

Secret of the Valley 

Maarten Imminkhuizen

Veenendaal

FP

 

FP

2

Red Impact

Henri Versluis

Zijderveld

 

FP

 

59.60

3

Simply Green

Laurens den Boer

Molenaarsgraaf

FP

 

55.83

4

Bruggeman Time for Axion 

Roy Bruggeman

Broekland

 

99.54

 

0.01

5

Hopmans 1066

Gerard Hopmans 

Wouw

98.68

   

6

Hot Stuff 

Wijnant Kool

 

Everdingen

97.93

   

7

Van Stappust

Gerard Hofstede

Staphorst

 

96.35

   

8

Crazy 810 

Gert Mulder

Doetinchem

 

92.28

   

9

White Shadow 

Gerard Sikes

Ysselsteyn

89.99

   

10

The Mystery 

Jan Overeem

Wekerom 

78.24

   

11

Red Devil 

Maikel Hendriksen

Ruurlo

58.58

   

12

Great Experience

Wilco van Laar

Overberg 

51.37

   

 

Supersport 3,6 ton beloftenniveau

Nr.

Tractor

Chauffeur

Woonplaats

1e run 

2e run

Finale

1

Red Passion

Jelle van de Rijt

Venhorst 

FP

 

101.87

2

Green Grizzly (B)

Jan De Muynck

Oostkamp (B)

95.64

 

92.31

3

The Running Deere

Lammert Mooiweer

't Harde

94.65

 

91.12

4

The Resistance

Martijn Mogezomp

Haaksbergen

87.86

   

5

Bieshorst Power

Richard Luesink

Halle

93.46

 

86.99

6

Veluwse Mammoet

Rein Karzijn

Hulshorst

91.29

 

17.11

7

Iowa's Puller

Laurens Lageschaar

Zieuwent

90.43

   

8

4rus

Henri Tuenter

Terborg

88.35

   

9

Superman

Bart van Engelen

Doornspijk

78.23

   

10

Green Adventure

Andre Verdonk

Etten Leur

56.71

   

 

Sport 4,5 ton beloftenniveau

Nr.

Tractor

Chauffeur

Woonplaats

1e run 

2e run

Finale

1

Lucky Luc Reloaded

Luc Roovers

Spundel 

FP 

 

94.46

2

 Flash

Gerold de Wit

Utrecht

94.40

 

93.31

3

 Little Green Rocket 

Jari de Gier

Maurik

90.14

 

 88.41

4

 Just Blue

 Ronald van de Werken 

Sleeuwijk 

89.44 

 

DNS

5

 Diamond Deere (B) 

Bert Brosens

Meer (B)

59.69

   

Uitslagen 2022

Hierna de uitslagen van de deelnemers standaard klasse op vrijdagavond 27 mei 2022.

 

Standaard 3,5 ton

Nr.

Tractor

Chauffeur

Woonplaats

Run 1

Finale

1

International 844-S

Pieter van der Horst

Montfoort

96.90

81.36

2

Ford 6600

Bennie Bod

Didam

82.34

80.41

3

International 724

Jouk Mussche

Staphorst

81.79

56.98

4

Volvo BM 350

Jan Kooiker

Staphorst

69.99

 

5

International 844-S

Jacoline van Schaik

Zegveld

63.06

 

6

Ford 3055

Peter-Jan Remmelink

Loil

62.53

 

7

David Brown 1210

Sarah Hoogveld

Wehl

56.88

 

8

Fendt 307 LS

Thijs Loman

Lochem

56.13

 

9

Massey Ferguson 158

Tieme Hendriksen

Wehl

55.34

 

10

David Brown 1200

Luke Strikkeling

Kilder

48.46

 

 

Standaard 4,5 ton

Nr.

Tractor

Chauffeur

Woonplaats

Run 1

Finale

1

International 1046

Carola van Schaik

Zegveld

93.82

100.97

2

Volvo BM 650

Klaas Tippe

Staphorst

87.07

92.13

3

Fiat 880-5

Toon Kock

Wehl

85.22

89.65

4

Ford 7600

Rick van Straaten

Nieuw Wehl

84.39

85.27

5

International 1046

Vincent Derksen

Didam

81.21

 

6

International 856 XL

Joris Vaags

Eibergen

81.15

 

7

Fendt 610 S

Patrick Wolswijk

Beek

78.09

 

8

Ford 7000

Arthur Veldman

Obdam

77.03

 

9

Fiat 1000

Bart Kock

Wehl

76.71

 

10

Case International 856 XL

Tom Stegers

Beltrum

70.67

 

11

Ford 7700

Frenske Derksen

Beek

70.52

 

12

 Deutz 10006

Krijn Barthen

Didam

65.50

 

 

Standaard 5,5 ton

Nr.

Tractor

Chauffeur

Woonplaats

Run 1

Finale

1

Valmet 905

Lennart Verburg

Montfoort

F.P.

90.14

2

Steyr 9086

Stefan van Ede

Ede

F.P.

85.71

3

Valtra 6400

Harm Jan Achterstraat

Bennekom

F.P.

82.41

4

Case International 1690

Geraldo Bod

Kilder

89.55

81.79

5

John Deere 4440

Marc Lageschaar

Zieuwent

88.27

 

6

Massey Ferguson 6255

Jan Remmelink

Loil

87.88

 

7

Fiat 1300 DT Super

Martin Verschoor

t Zand

87.83

 

8

International 946

Jeroen Keuper

Gendringen

86.78

 

9

Case International 1056 XL

Femke Stegers

Beltrum

86.21

 

10

Valmet 805

Ruben Mulder

Wehl

86.02

 

11

Ford 8340

Arjan Geurts

Loil

79.95

 

 

Standaard 7,0 ton

Nr.

Tractor

Chauffeur

Woonplaats

Run 1

Finale

1

International 1455

Gerrit van Schaik

Zegveld

93.69

87.85

2

International 1246

Wouter van der Horst

Montfoort

86.80

86.20

3

Valtra 8550

Tom Verburg

Waarder

89.95

85.30

4

Fendt 612 LSA

Chiel Kemperman

Wehl

87.45

84.93

5

Case International 1455 XL

Sjoerd Hendriksen

Wehl

85.51

 

6

Case International 1056 XL

Nienke Nieuwenhuis

Didam

83.10

 

7

Fendt 412

Luuk van Gessel

Wehl

77.56

 

8

Fendt 514

Quinten Peters

Wehl

75.59

 

9

John Deere 6210

Nick Bomers

Beek

75.25

 

10

Fendt 512 C

Luc Hendriks

Doetinchem

74.94

 

11

 John Deere 6820

Rick Reulink

Nieuw-Wehl

71.66

 

12

Case International 1455 XL

Wesley Gudde

Beek

48.21

 

Deelnemers 2024

Hieronder de deelnemers van de standaard klassen tijdens onze wedstrijd.

 

Standaard 3,5 ton

Nr.

Chauffeur

Woonplaats

Merk + type

1

Bennie Bod

Didam Ford 6600

2

Thijs Herberts 

Laag-Keppel Deutz 7206

3

Jacoline van Schaik

Zegveld International 844-S

4

Cees de Groot

Noordeloos Massey Ferguson 65

5

Peter-Jan Remmelink

Loil Ford 3055

6

Arno van Schaik

Waarder International 844-S

7

Jan-Wouter de Groot

Gorinchem Massey Ferguson 565

8

Jouk Mussche

Staphorst International 724

9

Thomas van Klompenburg

Oldebroek International 844-S

10

Jan van Dooren

Ederveen Volvo BM 350

11

Matthieu van den Berg

Doornspijk

Ford 4600

12 Jan Kooiker Staphorst

Volvo BM 350

 

 

Standaard 4,5 ton

Nr.

Chauffeur

Woonplaats

Merk + type

1

Vincent Derksen

Didam International 1046

2

Luca Poelman

Doetinchem Ford 7700

3

Jelte Klein Wentink

Halle Fortschritt ZT 304

4

Celeste Klein Wentink

Halle International 856 XL

5

Kevin Stoverink

Groenlo Zetor 10011

6

Geraldo Bod

Beek Case International 1690

7

Harm Bisseling

Duiven International 844-S

8

Jari Hendriks

Beemte Broekland

Fiat Concord 800E

9

 Chiel Kemperman

Wehl Fendt 612 LSA

10

Toon Kock 

Wehl Fiat 880-5

11

Tom Stegers

Beltrum Case International 856 XL

12

Bart Kock 

Wehl

Fiat 1000

13 Joris Vaags Beltrum

International 856 XL

 

Standaard 5,5 ton

Nr.

Chauffeur

Woonplaats

Merk + type

1

Rick van Straaten

Nieuw-Wehl

International 1246

2

Tieme Hendriksen

Wehl Massey Ferguson 1135

3

Peter van de Vendel Veenendaal Valmet 805

4

Dirk Bisseling

Duiven Case International 844 XL

5

Stefan van Ede

Ede Steyr 9086

6

Marc Lageschaar

Zieuwent John Deere 4440

7

Rien Barthen

Didam International 1246

8

Bjorn Beekman

Drempt

Ford 7710

9

Fleur Overeem Haalboom

Ede Valmet 905

10

Jan Remmelink

Loil Massey Ferguson 6255

11

Gert de Jong

Leerbroek

International 1056 XL

12 Luke Strikkeling Beek

John Deere 3050

 

Standaard 7 ton

Nr.

Chauffeur

Woonplaats

Merk + type

1

 Frank van de Scheur

Rhenen Deutz-Fahr DX 6.50

2

Gerrald van den Top

Barneveld John Deere 6910

3

Corné van der Wind Nieuwerbrug Valtra N121

4

Thijs Lageschaar

Zieuwent John Deere 3350

5

Gijsbert Achterstraat

Bennekom Valtra 8950

6

Wouter van der Horst

Montfoort International 1246

7

Gerrit van Schaik

Zegveld

Case International 1455 XL

8

Henk Bouwman

Punthorst John Deere 6620

9

Tom Verburg

Waarder Valtra 8750

10

Karlo Coster

Staphorst Ford 8730
11 Henk van Engelen Nunspeet

New Holland T6070

12 Thijs Bisseling Duiven

New Holland TM 115

Inschrijving standaard klassen geweest

De inschrijving van 2020 is inmiddels geweest, alle standaard klassen zitten zitten vol.

De deelnemers hebben inmiddels bericht gekregen. De startlijsten van deze wedstrijd kun u vinden onder Deelnemers 2020

deelnemers 20

De deelnemers van de standaard klassen zijn bekend, deze zijn hieronder te vinden. Zodra de deelnemers van de andere klassen definitief zijn plaatsen wij deze ook online.

Standaard 3.5 ton

Naam

Trekker

Woonplaats

1.

Pieter van der Horst

International 844-S

Montfoort

2.

Peter-Jan Remmelink

Fordt 3055

Didam

3.

Bennie Bod

Ford 6600

Didam

4.

Frank Bod

David Brown 990

Beek

5.

Tieme Hendriksen

Massey Ferguson 158

Wehl

6.

Luke Strikkeling

International 744

Kilder

7.

Frank Scheers

Case 1294

Wehl

8.

Jacoline van Schaik

International 844s

Zegveld

9.

Jan Kooiker

Volvo bm 350

Staphorst

10.

Sarah Hoogveld

David Brown 1210

Beek

 

Standaard 4.5 ton

Naam

Trekker

Woonplaats

1.

Tom Lucassen

Fendt 307 LS

Kilder

2.

Aart de With

MF 1080

Hagestein

3.

Rick van Straaten

Ford 7600

Nieuw Wehl

4.

Bart Kock

Fiat 1000

Wehl

5.

Toon Kock

Ford 1004

Wehl

6.

Patrick Wolswijk

Fendt 610s

Zieuwent

7.

Carola van Schaik

International 1046

Zegveld

8.

Vincent Derksen

International 1046

Didam

9.

William van Helten

Massey-Ferguson 1080

Geldermalsen

10.

Erik van Laar

Deutz 10006

Rhenen

 

Standaard 5.5 ton

Naam

Trekker

Woonplaats

1.

Jan Remmelink

MF 6255

Didam

2.

Jeroen Keuper

International 946

Beek

3.

Ruben Mulder

Valmet 805

Wehl

4.

Lennart Verburg

Valmet 905

Montfoort

5.

Geraldo Bod

David Brown 1690

Kilder

6.

Arjan Geurts

Ford 8340 SLE

Didam

7.

Mark Arends

JD 3130

Didam

8.

Kars van Hall

International 1246

Loerbeek

9.

Berrian Van Der Wekken

Deutz D 8006 A

Ermelo

10.

Klaas Tippe

Volvo bm 700

Staphorst

 

Standaard 7 ton

Naam

Trekker

Woonplaats

1.

Frenske Derksen

Case agri king 1570

Beek

2.

Gerrit van Schaik

International 1455

Zegveld

3.

Barry Baars

Fendt 612 lsa

Kilder

4.

Wesley Gudde

Case 1455XL

Beek

5.

Nienke Nieuwenhuis

Case international 1056xl

Didam

6.

Chiel Kemperman

Fendt 612 lsa

Wehl

7.

Henco van Hierden

Fendt 512C

Uddel

8.

Wouter van der Horst

International 1246

Montfoort

9.

Tom Verburg

Valtra 8550

Montfoort

10.

Wiebe Smits

Ford 9600

Westendorp

Programma 2020

30 Jaar Tractor-pulling in Montferland gaan we samen vieren op
29 en 30 mei 2020

Op deze data gaat CLAAS Tractorpulling Loerbeek, voor de 30ste keer, de geplande wedstrijden verrijden. De organisatoren konden het alweer niet laten om een stapje te doen groeien, we gaan ook op de vrijdag op twee banen rijden. Mede namens de vele sponsoren, die wij plaatsen in ons programmaboek in full color, maken dit mogelijk.

Alle klassen worden verreden voor de competitie van NTTO (Nederlandse Truck en Tractor-pulling Organisatie). Zo ook de standaardklasse waar de boer / loonwerker of hobbyist aan kan deelnemen.

 

Op vrijdag 29 mei:
Deze wedstrijd zal starten om 18.00 uur op twee banen. Het terrein is vanaf 16.00 uur open voor publiek en de tent is open tot 00.00 uur. Deze feestavond wordt voortgezet onder muzikale begeleiding.

Aan de start van Baan 1 (FS) zullen de klassen 4,5 ton Standaard, Sport 2,5 ton Top, Super Sport 3,4 ton Top, Super sport 3,6 ton Top en Sport 4,5 ton Beloften.

Aan de start van baan 2 (FS)) zullen de klassen 3,5 ton Standaard, 5,5 ton Standaard, 2 demo wedstrijd machines, 7 ton Standaard, Standaard Trucks XL en Standaard XL 8 ton Top hun debuut maken voor u.

 

Op zaterdag 30 mei:
Deze wedstrijd zal starten om 16.00 uur. Terrein is vanaf 13.00 uur open tot 00.00 uur.
De wedstrijd zal ook weer op twee banen worden verreden. In de tent kunt u nog weer even nagenieten van het Loerbeekse geweld uiteraard onder muzikale begeleiding een hapje en of een drankje.

 

Baan 1 (GN)
Dit is de Big Machinebaan. Hier wordt verreden de Modifieds, Superstocks, Two Wheel Drives, Unlimiteds, Light Two Weehl Drives (N) en Prostocks 1. Met deze lijst van deelnemers krijgt u de top van Nederland op uw netvlies geprint die u niet gauw zult vergeten. Ook zal RTL7 de camera´s weer meebrengen om vast te leggen wat u in werkelijkheid ziet en dit in de winter uitzenden.

 

Baan 2 (FS)
Hier wordt gestart met de Super sport 3,6 ton Promo, Super sport trucks (T), Super sport 4,5 ton Top en Mini Unlimiteds (GN). Ook dit beloofd weer wat.

 

In deze reeks van klassen zitten nog wat pauze momenten.

 

Enkele boerinnen van de Boerinnenkalender 2020 zullen deze dagen de prijzen uitreiken. Zij nemen ook enkele boeren mee van de Boerenkalender 2020. Zo is er voor elk wat wils om mee op de foto te gaan. Zij zullen pronken naast de gouden trekker van Team Argo NL!
Ook worden er demo runs gemaakt met de Yellow Dream deze haakt aan bij de super stocks. Voor sommige die op de banken willen klimmen, zal de Duitse vrije klasse topper Green Fighter aanhaken in de Ulimited klasse.

 

Op beide dagen is er vertier voor jong maar ook oud. Bij de diverse standjes kunt u rondneuzen en daarna in de tent genieten van een superbandje met de vele bezoekers onder het genot van een drankje en/of een hapje.

 

Kaarten zijn online verkrijgbaar in de voorverkoop vanaf 1 april met korting via onze site www.tractorpullingloerbeek.nl. Ook zijn er kaarten te koop aan de kassa.

 

U heeft de mogelijkheid om per dag een kaart te kopen of een combi-kaart voor beide wedstrijd dagen.

 

Online:
Vrijdag: kind 7 t/m 11 jr € 5,- / volw € 12,50
Zaterdag: kind 7 t/m 11 jr € 7,50 / volw € 17,50

Combi-kaart: kind 7 t/m 11 jr € 10,- / volw € 27,50

 

Kassa:
Vrijdag: kind 7 t/m 11 jr € 5,- / volw € 15,-
Zaterdag: kind 7 t/m 11 jr: € 7,50 / volw € 20,00

Combi-kaart kind 7 t/m 11 jr € 10,- / volw € 30,-

 

Kinderen tot en met 6 jaar gratis entree.

Programma 2025

 

33 jaar tractorpulling op 23 en 24 mei 2025!

 

Op deze data gaat CLAAS Tractorpulling Loerbeek, voor de 33ste keer, de geplande wedstrijden verrijden. 

Alle klassen worden verreden voor de competitie van NTTO (Nederlandse Truck en Tractor-pulling Organisatie). Zo ook de standaardklasse waar de boer / loonwerker of hobbyist aan kan deelnemen.

 

Op vrijdag 23 mei:
Deze wedstrijd zal starten om 18.00 uur op twee banen. Het terrein is vanaf 16.00 uur open voor publiek en de tent is open tot 00.00 uur. Deze feestavond wordt voortgezet onder muzikale begeleiding.

 

Baan 1
Standaard 5,5 ton, Supersport 4,5 ton promoniveau, Standaard 4,5 ton, Supersport 3,6 ton beloftenniveau, Supersport 3,4 ton promoniveau en Sport 4,5 beloftenniveau

 

Baan 2
Standaard 3,5 ton, Supersport 3,6 ton promoniveau, Sport Trucks competitie, Standaard 7,0 ton en Sport 2,6 ton promoniveau 

 

Op zaterdag 24 mei:
Deze wedstrijd zal starten om 15.00 uur. Terrein is vanaf 12.00 uur open tot 00.00 uur.
De wedstrijd zal ook weer op twee banen worden verreden. In de tent kunt u nog weer even nagenieten van het Loerbeekse geweld uiteraard onder muzikale begeleiding van de band Basement een hapje en/of een drankje.

 

Baan 1
Light Modifieds competitie, Limited Superstocks competitie, Superstocks competitie, Modifieds competitie en Supersport 4,5 ton topniveau

 

Baan 2
Sport 4,5 ton promoniveau, Light Two Wheel Drives competitie, Mini Unlimiteds competitie, Two Wheel Drives competitie, Prostocks competitie, Light Compact Diesels competitie en Compact Diesels competitie 

 

Op beide dagen is er vertier voor jong maar ook oud. Bij de diverse standjes kunt u rondneuzen en daarna in de tent genieten van een muzikaal bandje met de vele bezoekers onder het genot van een drankje en/of een hapje.

U kunt parkeren op het parkeerveld tegenover de entree van dit evenement. Hier wordt u begeleid door onze verkeersregelaars. 

Kaarten zijn online verkrijgbaar in de voorverkoop vanaf half april met korting via onze site www.tractorpullingloerbeek.nl. Ook zijn er kaarten te koop aan de kassa.

 

U heeft de mogelijkheid om per dag een kaart te kopen.

 

Online:
Vrijdag: kind 7 t/m 11 jr € 5,- / volw € 15,-
Zaterdag: kind 7 t/m 11 jr € 7,50 / volw € 20,-

Kinderen tot 7 jaar hebben gratis entree.

 

Kassa:
Vrijdag: kind 7 t/m 11 jr € 5,- / volw € 17,50
Zaterdag: kind 7 t/m 11 jr: € 7,50 / volw € 22,50

Kinderen tot 7 jaar hebben gratis entree.

 

Het bestuur en de vrijwilligers wensen u een onvergetelijke dag met uw hele gezin.

Sponsoren 2024

 

HOOFDSPONSOREN

CLAAS logo

 

 

SUBSPONSOREN

 

 

 

BEKERSPONSOREN

Eugelink Eldrik
Fierkens Didam
H Boss Technische Handelsonderneming Duiven
Hieltjes Loil
Hamer Installatie Apeldoorn
Gebr. van Huet Duiven
GRS Zevenaar
JW Electrotechniek Loil
Jordi Span Grondwerken Beek
 

ADVERTENTIESPONSOREN

Agrio Trekkerweb
Allround Spijkernisse
Altop Kunststoftechniek B.V
Arends Didam Grondwerken
Argi Didam
Autoservice Naaldenberg
Balduk Bouwservice
Barthen Machinery
Bes Haircare Nederland
Bestelauto-accessiores
Bleekman Beek
Bod Beek
Boers Beek
Bon-Bini Wehl
Bordbusters
Brandweer Wehl
Brandbeveiliging Rugher Rutjes
Burtec Nieuwegein
Cindy’s Dierenshop Gaanderen
Derksen Installatie
Derks rijplaten Bemmel
Derksen Slagerij Wehl
Dextron Personeel
Droffelaar Wehl
Eco Groen Wehl
Eijkelkamp Sonic drill
ETH Loil
Eugelink Eldrik
Fielt Auto-Cassoriebedrijf
Fierkens Didam
Gebra
Gebr. Kinkelder Duiven
Gerritsen Dienstverlening
Van Gessel Loonbedrijf
GGM Köning
Gepkens Machine Support
Godschalk Auto
Goris Brandstoffen Wehl
Grevers Groentechniek Zevenaar
Groeiend Groen Kilder
Grondverzet - loonbedrijf G.W. Bulten B.V.
H Boss Technische Handelsonderneming Duiven
Hairstyle Nicole
Hamer installatie
Han Obbink Volvo
Hendriks infra
Hendriks omheining
Hieltjes Loil
Gebr. Huet Duiven
Huisman Groep
JB remservice
Jelle Hendriksen Dienstverlening
Jeroen Mooij Zevenaar
JW elektrotechniek B.V. Loil
Kaal & Buunk autogarage
Keys Cars
De Kock Machines
Kuster Olie Babberich
De Kraai metselwerken Wehl
Loonbedrijf Kriesels
Kummeling Didam
Kuppens Wehl
Le Pali 
LMB Guus Giesen
LMB Jansen Duiven
LN Machines BV
Luc Hendriks Dienstverlening
Bas Loeters
Luiking bouw Didam
Marwill Borduurstudio
Martin Peters - Weerribberhof
Van Moerkerk catering
Mijn magazine
Montferland Schilder
Msign
Bas Mulder Ulft
Onstenk meubelen Hengelo
Aannemersbedrijf Peters Didam
Peters Herwen
Profile Tyrecenter Heuver
Plus Bruil
Q. Peters Loon- & grondwerk
Bart Stam en René Hendriks rundveepedicure
Reuling Koudetechniek Didam
Rick Reulink Groenbedrijf
Robert Rutjes Didam
Roes Zevenaar
Rosendaal Transport
Saambouw
Safa Hairstyling Loil
S & H b.v. Wehl
Schel bedrijfswagens Angerlo
Schel wasstraat Angerlo
Sebo diensten Markelo
Shirtje bedrukt
Gebroeders Siebes (D)
Sloot Didam
Span Groen-grond & sloopwerken
Te Pas service en machineonderhoud
Theba Motoren
Thoov Security
Tiellemansbestrating
T. Kütschruiter Loon- & grondwerk B.V.
TVTP
Verhoef Zevenaar
VSL verkeerseducatie
Raymond Wenting Grondverzet
Wezendonk Bouw
Weijers tentenverhuur
Wijncentrale Terborg
123 machineverhuur

 

Hoofdsponsoren

Kamps de Wild is één van Nederlands belangrijkste distributeurs van landbouwmachines. Wij staan sinds 1919 voor kennis en passie van en voor de landbouwtechniek.

We importeren op exclusieve basis de Duitse merken CLAAS en AMAZONE. Daarnaast verzorgen wij de internationale distributie van ons eigen merk KAWECO.
We zijn een moderne distributeur die efficiënte distributie combineert met een maximale ondersteuning van onze dealers en eindgebruikers in binnen- en buitenland.

Kamps de Wild staat dicht bij de markt. We zijn een actieve partner voor onze dealers. Door de intensieve contacten met onze dealers worden we beide beter.

Ook participeren we actief bij een aantal van onze grote dealers. Met deze strategie kunnen wij maximale support voor ondernemers in de groene sector garanderen.

ONS TEAM

Vanuit Zevenaar werkt een team van gemotiveerde mensen, ter ondersteuning van de dealers op het gebied van verkoop, marketing, service en onderdelenvoorziening.
Binnen Kamps de Wild BV werken 40 personen in zes verschillende disciplines: verkoop, onderdelendistributie, marketing, service support, logistiek en administratie.
Onze commerciële afdeling met 5 productmanagers en 8 buitendienstmedewerkers zorgen voor een uitstekende commerciële ondersteuning van onze dealers. Onze mensen hebben vrijwel allemaal een agrarische achtergrond en kennen de praktijk als hun broekzak.
Onze service support afdeling biedt niet alleen telefonische en internet support, maar beschikt ook over een aantal goed geoutilleerde serviceauto’s voor fysiek support bij de dealer en klant op het erf.
De onderdelendistributie geschiedt gedeeltelijk direct vanuit onze leveranciers, maar we beschikken ook over een modern onderdelenmagazijn, waar dealers en eindgebruikers cruciale onderdelen voor hun machines kunnen afhalen, ook in het weekend en ‘s nachts.
Onze marketingafdeling ondersteunt onze dealers met onder andere advertentiecampagnes, beurzen, websites en financieringsprogramma’s.

MEMBER OF ROYAL REESINK

Kamps de Wild BV is een dochteronderneming van Royal Reesink N.V.
Royal Reesink N.V. is een sterk groeiend, 229 jaar oud, bedrijf dat zich focust op twee segmenten: Reesink Equipment en Reesink Industries.
In totaal werken er ruim 1.100 medewerkers verdeeld over diverse bedrijven in Nederland, Duitsland, België en Kazachstan.

Foto's

Foto's 2024

Ook dit jaar hebben we weer veel mooie foto's gemaakt. Je kunt ze via de link hieronder bewonderen!

Foto's 2024

 

Kijk en geniet!


Foto's 2023

Onderstaande link geeft toegang tot het fotoalbum van 2023.

Foto's 2023

 

Kijk en geniet!


 

Foto's 2022

Samen met de huisfotograven hebben we weer mooie album's samen samengesteld. 

klik op onderstaande linken voor de albums. 

Vrijdag 27 mei 2022

Zaterdag 28 mei 2022

Geniet ervan!


 

Foto's 2019

We hebben we mooi album samengesteld. Trots op onze huisfotograven!

bezoek ook ons youtube kanaal waarop verschillende filmpjes gedeeld worden van de wedstrijd.

Veel kijk en luisterplezier!


Foto's 2018

Ook dit jaar zijn er weer verschillende foto's gemaakt zowel onze huisfotograven als Marco Full Pull en Timo Steijntjes hebben hieraan bijgedragen. Volg de verschillende links om in de mappen met foto's te komen.

Opbouwen en opruimen van ons evenementen terrein

Vrijdagavond wedstrijd

Zaterdag wedstrijd.

Ook zijn er nog enkele video's gemaakt.

Veel kijkplezier!

 

Inschrijven

Op 29 en 30 mei 2020 houdt CLAAS Tractorpulling Loerbeek weer zijn jaarlijkse wedstrijd.

Het jubileum wordt gevierd aan de Groot Lobberikweg in Loerbeek. Het wedstrijdterrein op vrijdag is open vanaf 16.00 uur, en de wedstrijd begint om 18.00 uur.

Net als andere jaren verrijden we ook dit jaar op vrijdag weer een standaard klasse en wel de 3,5, 4,5,  5,5  en 7 ton. Opgeven kan op 2 maart vanaf  20.00 uur op de volgende e-mailadressen; 

voor de 3,5 ton is dit

voor de 4,5 ton is dit  

voor de 5,5 ton is dit

voor de 7 ton is dit  

Graag vermelden:
Voor en achternaam
Adres
Postcode en woonplaats
Telefoon
Mobiel
E-mail

Gegevens tractor
Merk
Type

Inschrijven kost € 20,- per deelnemer. Meer informatie hierover is te vinden op de site www.tractorpullingloerbeek.nl en volg ons ook op facebook “Tractor pulling Loerbeek”.

De Sport

Bron: website NTTO

Wie voor het eerst getuige is van een tractor pull zal ongetwijfeld zijn ogen uitkijken bij het zien van al die krachtige en prachtige machines. Maar waar draait het eigenlijk om bij deze krachtigste motorsport ter wereld?

 

100 meter
Bij tractorpulling moeten de deelnemers proberen om met hun voertuig een zware sleepwagen over een zo groot mogelijke afstand te verplaatsen over een honderd meter lange en twaalf meter brede kleibaan. Deze sleepwagen is aan de achterzijde voorzien van wielen, terwijl het gewicht aan de voorzijde rust op een sleepvoet. De wagen is verder uitgerust met een ballastbak, waarin maximaal twaalf ton aan stalen gewichten kan worden geplaatst. Bij de start van de ‘pull’ rust bijna al het gewicht op de wielen, maar doordat de ballastbak gedurende de trekpoging door de wielen van de sleepwagen naar voren wordt bewogen, zal er steeds meer gewicht op de sleepvoet gaan rusten. De benodigde trekkracht neemt daardoor toe, totdat de combinatie ten slotte tot stilstand komt.

 

Wie het verst komt, wint
Met behulp van infraroodapparatuur wordt vervolgens de afgelegde afstand opgemeten en vastgelegd. De deelnemer die de grootste afstand aflegt, is de winnaar. Vaak gebeurt het dat meerdere deelnemers met de sleepwagen de gehele baanlengte van honderd meter afleggen. In vaktermen heet dat een 'full pull'. In dat geval wordt de sleepwagen verzwaard en moeten deze deelnemers in een 'pull-off' uitmaken wie de sterkste is. Vaak wordt dan de zogenaamde 'floating finish' gehanteerd. Daarbij moet de deelnemer gas blijven geven tot de combinatie tot stilstand komt, ook al wordt daarbij de honderd meter gepasseerd. Het doel daarvan is om een tweede 'pull-off' te vermijden. Veel machines hebben geen of te weinig koelcapaciteit aan boord, zodat een derde pull te veel van het goede zou kunnen zijn.

 

Snelheid is alles
Omdat de sleepwagen aanvankelijk weinig trekkracht vraagt, moet de deelnemer proberen om in de eerste helft van de baan een zo groot mogelijke snelheid te bereiken. Hoe groter de snelheid, hoe meer meters er nog kunnen worden afgelegd nadat de sleepwagen zijn maximale remvermogen heeft bereikt. Alle energie die er in de snelheid van de tonnen zware sleepwagen is gestopt, komt er dan weer uit. Om die grote snelheid te kunnen bereiken, moet een tractor allereerst beschikken over veel vermogen. Vervolgens moet dat vermogen worden omgezet in werkelijke trekkracht en daarbij komt de bestuurder nadrukkelijk in beeld. Hij moet zorgen dat de banden de juiste spanning hebben, hij moet de goede versnelling kiezen en hij moet de ballastgewichten zo plaatsen dat zijn tractor een optimale gewichtsverdeling heeft. Al deze factoren variëren van baan tot baan. En uiteindelijk moet de bestuurder dan ook nog eens zorgen dat hij op het juiste moment gas geeft en moet hij de tractor met behulp van stuur en rempedalen binnen de witte kalklijnen zien te houden. Doet hij dat niet, dan volgt onvermijdelijk een diskwalificatie.

 

Klasse uitleg


Bron: boek tractorpulling didam 2015

Binnen de Nederlandse Truck en Tractor pulling Organisate (NTTO) worden wedstrijden verreden in verschillende secties: de Grand National, de National, de Farmstock en de sectie Trucks. Elke sectie kent zijn eigen wedstrijdklassen.

 

Grand National

In de Grand National wordt gereden diverse vrije klassen met de namen: Mini Unlimited, Light Modified, Modified, Unlimited. Daarnaast worden in deze sectie de pro stock klasse, de Superstock klasse en de two wheel drive klasse verreden.

 

Vrije klasse: Light Modifieds, Modifieds en Unlimiteds
In deze vrije klasse is bijna alles geoorloofd, zolang de deelnemer de reglementaire beperkingen op het gebied van lengte en gewicht maar in acht neemt. Bovendien moet hij voldoen aan strenge veiligheidseisen. Amerikaanse V8- motoren (al dan niet voorzien van een mechanische compressor) worden veelvuldig toegepast, maar ook zuigmotoren en turbines afkomstig uit vliegtuigen zijn leveranciers van vele duizenden paardenkrachten. Vermogens van 8.000 pk zijn al geen uitzondering meer. Met twee banden van 170 centimeter hoog en 77,5 centimeter breed wordt getracht het vermogen in trekkracht om te zetten. Achterassen, tandwieloverbrengingen en versnellingsbakken worden vaak door de deelnemer zelf gemaakt, want voor dergelijke vermogens is niets passends te koop. Om het vermogen optimaal te kunnen benutten, halen de deelnemers soms ware kunststukjes uit, zodat de liefhebber van techniek zijn hart kan ophalen. De Light Modified tractoren mogen 2,5 ton wegen, de Modifieds 3,5 ton en de Unlimiteds maximaal 4,0 ton.

 

Super stock
N de super stock moet de deelnemer uitgaan van de tractor zoals die in de landbouw wordt gebruikt. Hij moet het motorblok, het koppelingshuis, het versnellingsbakhuis en de achteras van de standaarduitvoering gebruiken, al mag sinds enkele jaren ook een componententractor worden gebouwd. Die beschikt over een frame als bij een vrije-klasse tractor, terwijl de meest “breekbare” componenten als transmissie en achteras zijn vervangen door sterke exemplaren uit bijvoorbeeld trucks. Hoewel de tractoren standaard beschikken over een dieselmotor zie je in deze klasse maar weinig dieselrook meer. De dieselmotor is binnen de mogelijkheden die de reglementen bieden omgebouwd tot een krachtbron met vonkontsteking, waarbij pure methanol de brandstof vormt. Een koelsysteem is niet nodig, omdat de verdampende waterstof veel warmte aan de krachtbron onttrekt. Vermogens van meer dan 3500 pk zijn bij deze ‘alky-burners’ geen uitzondering. Elders in Europa zijn nog altijd enkele diesels actief, met maximaal vier turbocompressoren, een forse brandstofpomp en waterinjectie bereiken deze potente diesels vermogens tot circa 2000 pk. De machines rijden met een gewicht (inclusief bestuurder) van 3,5 ton.

 

Pro Stock
Net als bij de super stocks moet de deelnemer in deze klasse in principe uitgaan van een tractor zoals die in de landbouw wordt gebruikt. Hij moet het motorblok, het koppelingshuis, het versnellingsbakhuis en de achteras van de standaarduitvoering gebruiken, al mag tegenwoordig ook het componentenprincipe worden gehanteerd. Daarbij mag de deelnemer zelf een versnellingsbak en achteras kiezen en zelf een frame bouwen. Het uiteindelijk moet echter nog steeds overeenkomen met de tractor zoals de fabriek die ooit leverde. In tegenstelling tot de super stocks is het aantal turbo’s bij de pro stocks gelimiteerd tot maximaal één en is de cilinderinhoud beperkt tot 8,3 liter. Bovendien moeten ze gebruik maken van de standaard-cilinderkop en mag alleen dieselolie als brandstof worden gebruikt. Met behulp van waterinjectie en vaak ook en tussenkoeler wordt de temperatuur van de inlaatlucht teruggebracht. Een goede ademhaling van de motor staat aan de basis van grote prestaties, want allen dan kunnen de toerentallen soms wel 6500 tpm worden gehaald. Vermogens van 2000 pk zijn in deze klasse geen uitzondering. De machines rijden met een gewicht (inclusief bestuurder) van 3,5 ton. De banden zijn van maat 24,5 – 32 en dus iets smaller als die van een super stock.

 

Two Wheel Drive
In two wheel drive-klasse moeten de machines zijn voorzien van een carrosserie van een automobiel. De deelnemer is echter heel vrij in zijn keuze; een pick-up, een funny car, een oldtimer, het kan allemaal. Als krachtbron wordt weer gegrepen naar de bekende V8-motor met compressor, waarvan er maximaal één mag worden ingebouwd. Om de ontwikkeling op motorisch gebied wat af te remmen, heeft de Nederlands organisatie besloten om de klasse te limiteren. Momenteel mag het slagvolume van de motor niet groter zijn dan 500 cubic inch (8,1 liter) voor motoren met een hemisferische verbrandingskamers ('Hermi’s') en 540 cubic inch (8,8 liter) voor krachtbronnen met wigvormige verbrandingskamers. Met de soms meer dan 2000 paardenkrachten kunnen de flitsend gespoten machines het publiek leuke dingen laten zien. De 2600 kilogram zware two wheel drives zijn vooral bekend om hun spectaculaire 'wheelies'.

 

Mini Unlimiteds
De deelnemende machines in deze klasse, zijn de lichtste soort tracktoren die in de Nederlandse Grand National actief zijn. Ze hebben hun eigen sleepwagen, want deze kleine monsters wegen inclusief chauffeur niet meer dan 950 kilogram. Als krachtbron doet vaak een Amerikaanse V8-motor dienst, die voor grotere prestaties wordt voorzien van een mechanische compressor. Het zijn krachtbronnen die hun oorsprong hebben in de Amerikaanse drang-race wereld. Ook tankmotoren en vliegtuigturbines vinden hun toepassing in deze klasse. De sterkste mini’s van Nederland hebben ongeveer 3200 pk tot hun beschikking. Door dit vermogen in verhouding tot het eigen gewicht zijn deze kleine en korte machines moeilijk te besturen; ze schieten vaak van links naar rechts over de baan. Met het toenemen van de vermogens wordt het ook steeds moeilijker om de paardenkrachten via de banden in trekkracht om te zetten. De achterassen en eventueel aanwezige versnellingsbakken zijn vaak door de deelnemers zelf ontwikkeld.

 

National

In de national wordt gereden in de Light Modified, Heavy Modified, Pro Stock, Super Farms, Light Super Stock, compact diesel en minidiesel.

 

Light Modifieds en Heavy Modifieds
In deze vrije klassen is bijna alles geoorloofd , zolang de deelnemer de reglementaire beperkingen op het gebied van lengte ne gewicht maar in acht neemt. Bovendien moet hij voldoen aan strenge veiligheidseisen. Amerikaanse V8-motoren (al dan niet voorzien van een mechanische compressor) worden veelvuldig toegepast, maar ook zuigermotoren en turbines afkomstig uit vliegtuigen zijn leverancier van vele duidende paardenkrachten. Vermogen van 8000 pk al zijn geen uitzondering meer. Met twee banden van 170 centimeter hoog en 77,5 centimeter breed wordt getracht het vermogen in trekkracht om te zetten. Achterassen, tandwieloverbrenging, en versnellingsbakken worden vaak door de deelnemer zelf gemaakt, want voor iets dergelijke vermogens is niets passends te koop. Om het vermogen optimaal te kunnen benutten, halen de deelnemers soms ware kunststukjes uit, zodat de liefhebber van techniek zijn hart kan ophalen. De Light Modifieds mogen 2,5 ton wegen, de Heavy Modifieds maximaal 4,5 ton.

 

Pro Stock
Net als bij de super stocks moet de deelnemer in deze klasse in principe uitgaan van een tractor zoals deze in de landbouw wordt gebruikt. Hij moet het motorblok, het koppelingshuis, het versnellingsbakhuis en de achteras van de standaard uitvoering gebruiken, al mag tegenwoordig ook het componentenprincipe worden gehanteerd. Daarbij mag de deelnemer zelf een versnellingsbak en achteras kiezen en zelf een frame bouwen. Het uiterlijk moet echter nog steeds overeenkomen met de tractor zoals de fabriek die ooit leverde. In tegenstelling tot de super stocks is het aantal turbo’s bij de pro stocks gelimiteerd tot maximaal één en is de cilinderinhoud beperkt tot 8,3 liter. Bovendien moeten ze gebruikmaken van de standaard- cilinderkop en mag alleen dieselolie als brandstof worden gebruikt. Met behulp van waterinjectie en vaak ook een tussenkoeler wordt de temperatuur van de inlaatlucht teruggebracht. Een goede ademhaling van de motor staat aan de basis van grote prestaties, want alleen dan kunnen toertallen van soms wel 6500 tpm worden gehaald. Vermogens van 2000 pk zijn in deze klasse geen uitzondering. De machines rijden met een gewicht (inclusief bestuurder) van 3,5 ton. De banden zijn van de maat 24,5-32 en dus iets smaller als bij de superstock.

 

Farm Stocks
De Farm Stock stocks vormen een betrekkelijk nieuwe klassen binnen de sectie National. De Farm Stock is in vele opzichten te vergelijken met een pro stock, al zijn de machines wel een ton zwaarder. De deelnemer moet ook in deze klasse uitgaan van een tractor zoals die in de landbouw wordt gebruikt. Hij moet het motorblok, het koppelingshuis, het versnellingsbakhuis van de standaard uitvoering gebruiken en ook moet het uiterlijk overeenkomen met dat van de tractor zoals die ooit de fabriek verliet. In tegenstelling tot de pro stock is bij de Farm Stock de motorinhoud niet gebonden aan een maximum. Wel moet er voor de turbo een inlaatrestrictie zijn gemonteerd. Die bestaat uit een buis met een lengte van 3 inch en een doorsnelde van 3 inch. Het gewicht van de Far Stock (inclusief bestuurder) bedraagt 4,5 ton.

 

Compact diesel
De machines in de compact dieselklasse lijken veel op de grote pro stocks, maar dan een heel stuk kleiner. Een van de voorschriften is namelijk dat de machines het uiterlijk moeten hebben van een bestaande landbouwtractor. Het reglement schrijft verder voor dat er gebruik dient te worden gemaakt van een motor met maximaal vier cilinders, acht kleppen en een cilinderinhoud van ten hoogste 2,5 liter. Als brandstof moeten de kleine monsters diesel consumeren. Er mag maximaal één turbo worden gebruikt. Bijna alles aan de kleine machines is eigen bouw: het frame, de aandrijflijn, en in de meeste gevallen ook het plaatwerk. Meer en meer worden er speciaal gemaakt of gebouwd voor toepassing in een “gardenpuller” zoals centrifugaalkoppelingen, intercoolers, waterinjectiesystemen en dergelijke. Het gewicht van de machines (inclusief chauffeur) bedraagt 600 kilo.

 

Minidiesel
Minidiesels zijn tractoren die niet breder mogen zijn dan 1,35 meter en niet langer dan 2,70 meter. De machine moet zijn voorzien van een dieselmotor, die ook dieselolie als brandstof moet consumeren. De complete aandrijving, die bestaat uit motor, versnellingsbak en achteras, is meestal afkomstig uit een auto. In de minidiesel sport mag gebruik worden gemaakt van één zuigermotor met maximaal vier cilinders en een cilinderinhoud van ten hoogste 2,0 liter. Het maximaal toerental mag niet meer dan dertig procent hoger zijn dan dat van de standaard motor en niet meer dan 6500 tpm bedragen. Het gewicht van de machine (inclusief chauffeur) bedraagt 630 kilo. Opvallend is dat in de klasse ook jeugdigen vanaf twaalf jaar (onder begeleiding) mogen deelnemen. Naast de minidiesel sport bestaan er ook nog de minidiesel sport turbo en de minidiesel super sport, waarin de deelnemer zich wat meer technische vrijheden kan permitteren, zoals de montage van een turbocompressor.

 

Light Superstock
Sinds 2012 kent de sectie National de geheel nieuwe Licht Superstocks. Tractoren, met het uiterlijk van een standaard tractor met maar één turbo en….als brandstof Methanol. De gemaximaliseerde cilinderinhoud en de originele cilinderkop die op de motor geplaatst moet zijn, moet en deze klasse populair én erg betaalbaar houden.

 

Farmstock

Binnen de Nederlands Truck en Tractorpulling Organisatie worden wedstrijden verreden in diverse divisies: de A-divisie, de B-divisie, de S-divisie, en de T-divisie. Elke divisie kent zijn eigen wedstrijdklassen. In de S- divisie wordt gereden in de standaardklasse, sportklasse en supersportklasse, die elk op hun beurt weer zijn onderverdeeld in verschillende gewichtsklassen.

 

Standaardklasse
Tractorpulling vond ooit zijn oorsprong in Amerika, waar boeren onderling wilden uitmaken wie van hun de sterkste tractor had. Dat uitgangspunt is nog steeds terug te vinden in de huidige standaard klasse. Het zijn de tractoren zoals die vaak nog altijd worden gebruikt op agrarische bedrijven en loonbedrijven. Er mag weinig veranderd worden, al moet de machine uiteraard wel voldoen aan de reglementen op het gebied van veiligheid. Het maximum toerental is 2700 toeren per minuut en er geldt bovendien een vermogenslimiet. Ook mogen de banden niet zijn bewerkt om op die manier meer tractie te generen. De standaard klasse wordt verreden in de gewichtsklassen 2.5, 3.5, 4.5, 5.5, 7,9, en 11 ton.

 

Sportklasse
In de sportklasse hebben deelnemers al wat meer vrijheid om modificaties aan hun tractor door te voeren dan in de standaardklasse. Zo mogen er bijvoorbeeld een andere brandstofpomp en een forsere turbo worden gemonteerd, maar ook hier is het een maximum toerental van 2700 toeren per minuut. Er is geen vermogenslimiet, maar wel is er een maximale motorinhoud, die per gewichtsklasse verschilt. In deze klasse mogen ook de banden worden bijgeslepen om het vermogen optimaal in de trekkracht te kunnen omzetten. Je treft er een veelheid aan merken en modellen aan. Prachte klassieke tractoren, maar ook machines die rechtstreeks bij de dealer uit de showroom lijken te komen. De sprotklasse tractoren tijden in de gewichtsklassen 2,5 en 4,5 ton. Vanwege de grote aantallen machines rijden er van elke gewichtsklasse weer een tweetal groepen: de promo- klasse en de top- klasse. Vanuit de promo-klasse kan met aan het eind van het seizoen promoveren naar de top-klasse. En.. uiteraard, vanuit de top-klasse degradeert men van de laatste plaatsen naar de promo-klasse.

 

Supersportklasse
De supersportklasse is het paradepaardje van de Nederlandse Farmstock. In deze klasse mogen de deelnemers gebruik maken van elke brandstofpomp of turbo en ook mogen tussenkoelers worden geplaatst. De machines leveren dan ook veel vermogen: de toppers produceren tussen de 600 en 800 pk bij een toerental dat is gelimiteerd op 2700 toeren per minuut. Ook hier held er een maximale motorinhoud, die per gewichtsklasse varieert. Het relatief lage toerental zorgt ervoor dat de onderdelen in de aandrijving het zwaar te verduren hebben. Omdat het er met deze machines heftig aan toe kan gaan, moeten de machines ook voldoen aan strengere veiligheidseisen. Zo moeten de tractoren bijvoorbeeld zijn voorzien van een rolkooi en moet de bestuurder een goedgekeurde helm dragen. De sportklasse tractoren rijden in de gewichtsklassen 3.4, 3.6 en 4.5 ton. Vanwege de grote aantallen machines rijden er van elke gewichtsklasse weer een tweetal groepen: de promo- klasse en de top- klasse. Vanuit de promo-klasse kan met aan het eind van het seizoen promoveren naar de top-klasse. En.. uiteraard, vanuit de top-klasse degradeert men van de laatste plaatsen naar de promo-klasse.

 

Trucks

Met ingang van 2010 zijn de trucks binnen de NTTO geïntroduceerd. In de Verenigde Staten genieten de “semi’s” een ongekende populariteit. De grote, lange Amerikaanse trucks brengen het publiek in extase. Nadat een eerdere poging om in Nederland dergelijke klasse van de grond te krijgen mislukte, komt er de laatste jaren toch weer een flink aantal trucks voor de sleepwagen. Geen grote Macks, Kenworths en Peterbilts, maar goudeerlijke DAF’s, Scania’s, Volvo’s en andere Europese trucks. Het zijn tegenwoordig zonder uitzondering trucks die speciaal gemaakt zijn voor de sport zijn opgebouwd en die beschikken over indrukwekkende vermogens. De klasse is ontstaan in 2005. Het gewicht is gekozen om die zo toegankelijk mogelijk te houden. Deze 8,5 ton is namelijk het gewicht van een standaard truck met enkele extra gewichten. De inhoud van de motor mag maximaal 18,5 liter bedragen. De voertuigen zijn verdeeld in drie categorieën: standaardklasse, sportklasse en supersport klasse.

Contact

Locatie:
Tractorpulling Loerbeek
Groot Lobberikweg 4
Loerbeek

 

Postadres:
Stichting Tractorpulling Loerbeek
Kloosterstraat 11
6941 DW  Didam

 

IBAN NL70RABO0116271531
BTW NL804070209B01
KVK 41052615

 


 

Wedstrijdzaken:
Harry Bolck
06 - 53 29 26 07

 

Diversen veld:
Roy van Vuuren
06 - 57 88 95 55

 

Financieel/sponsoren:
Willie van Gessel
06 - 29 17 35 86

 

Catering/opbouw veld:
Max Raaben
06 - 46 24 17 17
 

 

Electra/opbouw veld:
Roy van Vuuren
06 - 57 88 95 55